بایگانی مهر ۱۳۹۲ :: نامه ها، محرمانه

نامه ها، محرمانه

هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست
نامه ها، محرمانه

شما ای ملت ایران! ای مسلمانان پاک طینت!
به احکام نورانی قرآن کریم بیش از پیش گرایش کنید، و دست اتفاق و برادری به هم دهید، و از اختلافات دست بردارید، و برای قرآن کریم و اسلام عزیز فکری کنید. تعلیمات اسلام را نصب العین قرار دهید. مساجد و محافل دینیه را، که سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است، هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید.
حضرت خورشید / ۲۰ شهریور ۱۳۵۱
--------------------------------------
این سه ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، برکات بسیار نصیب انسان، انسانهایى که مى‏توانند استفاده کنند از این برکات، شده است.
البته مبدأ همه مبعث است و دنبال او تمام جهاتى که هست. در ماه رجب، مبعث بزرگ و ولادت مولا على بن ابیطالب- سلام اللَّه علیه- و بعض ائمه دیگر، و در ماه شعبان ولادت حضرت سیدالشهدا- سلام اللَّه علیه- و ولادت حضرت صاحب- ارواحناله الفداء- و در ماه مبارک، نزول قرآن بر قلب مبارک پیغمبر اکرم بوده است. و شرافت این سه ماه در زبانها و در بیانها و در عقلها و در فکرها نمى‏گنجد. و از برکات این ماهها ادعیه‏اى است که وارد شده است در این ماهها.
--------------------------------------
مقصد قرآن و حدیث، تصفیه عقول و تزکیه نفوس است برای حاصل شدن مقصد اعلای توحید و غالباً شرّاح [ شرح دهندگان] احادیث شریفه و مفسّرین قرآن کریم این نکته را که اصل اصول است، موردنظر قرار نداده اند و سرسری از آن گذشته اند و جهاتی را که مقصود از نزول قرآن و صدور احادیث به هیچ وجه نبود، از قبیل جهات ادبی و فلسفی و تاریخی و و امثال آن مورد بحث و ترقیق و فحص و تحقیق قرار داده اند و دیگر از مقاصد و مطالب [ نزول قرآن از مقام قرب و قدس به عالم ظلمانی و سجن طبیعت] دعوت به تهذیب نفوس و تطهیر بواطن از ارجاس پلیدیهای] طبیعت و تحصیل سعادت، وبالجمله، کیفیّت سیروسلوک الی الله است. و این مطلب شریف بر دو شعبه مهمّ منقسم است: یکی تقوا به جمیع مراتب آن که مندرج در آن است: تقوا از غیر حق و اعراض مطلق از ماسوی الله.
و دیگری ایمان به تمام مراتب و شئون که در آن مندرج است: اقبال به حق و رجوع و انابه به آن ذات مقدّس و این از مقاصد مهم این کتاب شریف است که اکثر مطالب آن بلاواسطه یا مع الواسطه به این مقصد رجوع کند.

نامه ها، محرمانه

هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

هوالعلی

امروز چشمم را بستم، اما قلبم باز نشد. بیشتر بسته نگاهشان داشتم اما انگار این قلب مقفول سالهاست که خاک می خورد قفل هایش.

امروز بعضی ها سالهاست که چشم سر را روی سیاهی های دنیا ما آدم های به اصطلاح بینا بسته اند. فرق بزرگ ما با این «آدم روشن ها»... قلبهای بازشان است. قلب که باز باشد دیگر چشم سر را برای چه می خواهی!!؟


امروز عصایی سفید برداریم ، شاید قلبمان تکانی بخورد... شاید!

******************************************

دست و پای مناط انسانیت نیست، این قشر است، لُب انسان روح انسان است،
نفس ناطقه انسان است. وقتی نفس ناطقه انسان قوی شد باکی از این نیست
که جسمش علیل باشد، انسان به روح انسان است.

[حضرت خورشید(ره)]

۱۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۰
محمد امین احسن مقدم

هوالمبین


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُ‌هُمْ أَکْبَرُ‌ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ ﴿١١٨
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نکنید! آنها از هرگونه شرّ و فسادی در باره شما، کوتاهی نمی‌کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه‌های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده؛ و آنچه در دلهایشان پنهان می‌دارند، از آن مهمتر است. ما آیات (و راه‌های پیشگیری از شرّ آنها) را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید!

هَا أَنتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا یُحِبُّونَکُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْکِتَابِ کُلِّهِ وَإِذَا لَقُوکُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْکُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ‌ ﴿١١٩
شما کسانی هستید که آنها را دوست می‌دارید؛ امّا آنها شما را دوست ندارند! در حالی که شما به همه کتابهای آسمانی ایمان دارید (و آنها به کتاب آسمانی شما ایمان ندارند). هنگامی که شما را ملاقات می‌کنند، (به دروغ) می‌گویند: «ایمان آورده‌ایم!» امّا هنگامی که تنها می‌شوند، از شدّت خشم بر شما، سر انگشتان خود را به دندان می‌گزند! بگو: «با همین خشمی که دارید بمیرید! خدا از (اسرار) درون سینه‌ها آگاه است.»

إِن تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَ‌حُوا بِهَا ۖ وَإِن تَصْبِرُ‌وا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّ‌کُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا ۗ إِنَّ اللَّـهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ ﴿١٢٠
اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت می‌کند؛ و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند. (امّا) اگر (در برابرشان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمی‌رساند؛ خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد.


آیات نورانی سوره مبارکه آل عمران

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آمریکا دوست نمی‌خواهد، آمریکا خدمتگزار می‌خواهد.
آمریکا خدمتگزارانی مى‏خواهد که منافع ملتشان را تقدیم بکنند
و در عین حال،ذلت را (بر) خودشان بار بیاورند (و) تحمل کنند.
[حضرت خورشید(ره)]

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۰۱:۰۲
محمد امین احسن مقدم

هوالغفور

اینجا لبه‌ی دره منیت که ایستاده ام، صدای کسی می آید، غمی در صدایش موج می زند،می چرخم و می چرخم چیزی نمی بینم،فضا تاریک است، اما صدا خفیفی می آید ‏اللَّهُمَّ لاَ أَجِدُ لِذُنُوبِی غَافِراً تکرار تکرار تکرار می کند ظَلَمْتُ نَفْسِی
چرا نمی بینم..؟ صدا نزدیک است خیلی نزدیک. سر خم می کنم درونم را می بینم، قلبم فریاد می زند اما گوش هایم انگار نمی شنوند!

فریاد می زنم
یَا رَبِّ مَدَدْتُ یَدِی‏... صدا در مغزم می پیچد، اما نفس راحت خوابیده است.



یکی از حجب که مانع از فهم قرآن شریف و استفاده از معارف و مواعظ این کتاب آسمانی است،
حجاب
معاصی و کدورات حاصله از طغیان و سرکشی
نسبت به ساحت قدس پروردگار عالمیان است که قلب را حاجب شود از ادراک حقایق
[حضرت خورشید(ره)]

۸ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۰۱:۲۷
محمد امین احسن مقدم

هوالبصیر


می شود اینجا عکس من باشد! زمانی در آینده؟

شهید شاهد آرامِ هیاهو شب های شهر



شهید
نظر می کند به وجه الله
[حضرت خورشید(ره)]

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۴:۱۴
محمد امین احسن مقدم

هوالشاهد



هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی ، برای خدا به جهاد برخیزد؛
و خود را فدای هدف کند نه هوا؛ و این هنر مردان خداست.
[حضرت خورشید(ره)]

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۰:۱۳
محمد امین احسن مقدم