بایگانی خرداد ۱۳۹۲ :: نامه ها، محرمانه

نامه ها، محرمانه

هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست
نامه ها، محرمانه

شما ای ملت ایران! ای مسلمانان پاک طینت!
به احکام نورانی قرآن کریم بیش از پیش گرایش کنید، و دست اتفاق و برادری به هم دهید، و از اختلافات دست بردارید، و برای قرآن کریم و اسلام عزیز فکری کنید. تعلیمات اسلام را نصب العین قرار دهید. مساجد و محافل دینیه را، که سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است، هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید.
حضرت خورشید / ۲۰ شهریور ۱۳۵۱
--------------------------------------
این سه ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، برکات بسیار نصیب انسان، انسانهایى که مى‏توانند استفاده کنند از این برکات، شده است.
البته مبدأ همه مبعث است و دنبال او تمام جهاتى که هست. در ماه رجب، مبعث بزرگ و ولادت مولا على بن ابیطالب- سلام اللَّه علیه- و بعض ائمه دیگر، و در ماه شعبان ولادت حضرت سیدالشهدا- سلام اللَّه علیه- و ولادت حضرت صاحب- ارواحناله الفداء- و در ماه مبارک، نزول قرآن بر قلب مبارک پیغمبر اکرم بوده است. و شرافت این سه ماه در زبانها و در بیانها و در عقلها و در فکرها نمى‏گنجد. و از برکات این ماهها ادعیه‏اى است که وارد شده است در این ماهها.
--------------------------------------
مقصد قرآن و حدیث، تصفیه عقول و تزکیه نفوس است برای حاصل شدن مقصد اعلای توحید و غالباً شرّاح [ شرح دهندگان] احادیث شریفه و مفسّرین قرآن کریم این نکته را که اصل اصول است، موردنظر قرار نداده اند و سرسری از آن گذشته اند و جهاتی را که مقصود از نزول قرآن و صدور احادیث به هیچ وجه نبود، از قبیل جهات ادبی و فلسفی و تاریخی و و امثال آن مورد بحث و ترقیق و فحص و تحقیق قرار داده اند و دیگر از مقاصد و مطالب [ نزول قرآن از مقام قرب و قدس به عالم ظلمانی و سجن طبیعت] دعوت به تهذیب نفوس و تطهیر بواطن از ارجاس پلیدیهای] طبیعت و تحصیل سعادت، وبالجمله، کیفیّت سیروسلوک الی الله است. و این مطلب شریف بر دو شعبه مهمّ منقسم است: یکی تقوا به جمیع مراتب آن که مندرج در آن است: تقوا از غیر حق و اعراض مطلق از ماسوی الله.
و دیگری ایمان به تمام مراتب و شئون که در آن مندرج است: اقبال به حق و رجوع و انابه به آن ذات مقدّس و این از مقاصد مهم این کتاب شریف است که اکثر مطالب آن بلاواسطه یا مع الواسطه به این مقصد رجوع کند.

نامه ها، محرمانه

هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

یادداشت وارده (خبرگزاری فارس):

از همان روز که سعید جلیلی پای در ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشت تا در پاسخ به مطالبات مردمی برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، شبهات ناجوانمردانه‌ای مانند مین های دوره جنگ برای تخریبش در رسانه‌های وابسته به جریان زر و زور و تزویر کاشته شد تا شاید پای جلیلی با رأی بی منت مردم به پاستور نرسد.

شبهات متعددی در طول همین چند هفته منتشر شده که شاید پاسخ به آنها ضروری هم نبود اما از آنجا که توپخانه رسانه‌ای برخی رقبای انتخاباتی در کنار تهاجم سازمان یافته رسانه‌های بیگانه حجم انبوهی یافته و تا روز انتخابات قطعا بر شدت آن افزوده خواهد شد، به ناچار اشاره کوتاهی به برخی موارد آن می کنیم:

1. سعید جلیلی گزینه مورد حمایت دولت و حلقه انحرافی است!

این شبهه بدون هیچ دلیل و نشانه‌ای از حدود دو هفته قبل توسط چند رسانه خاص و با هدف دلسرد کردن هواداران وی منتشر شد و بلافاصله نیز مورد عنایت برخی رسانه‌های دیگر قرار گرفت؛ بر اساس اطلاع موثق در هفته آینده نیز بر حجم انتشار آن افزوده خواهد شد. در این باره باید گفت:

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۰
محمد امین احسن مقدم

هوالناظر

مادر - مسجد - معلم ... سه حلقه مفقوده در فرهنگ...

دکتـر جـلیلــی:
اگر در برخی جاها، سرمایه گذاری کنیم موجب می شود در ده ها حوزه دیگر صرفه جویی شود. اگر از مسجد به صورت 24 ساعت استفاده کنیم.اگر به مادری به عنوان نقش تمام وقت و موثر استفاده کنیم که به خوبی فرزند را تربیت کند و همینطور معلم را یک ظرفیت برایش فراهم کنیم، خیلی از آسیب های اجتماعی را مجبور نیستیم که برایش هزینه و سرمایه گذاری کنیم که مثلا چگونه باید با آن مبارزه کنیم. باید روی سه حوزه مسجد، معلم و مادر سرمایه گذاری ویژه کنیم.فرهنگ ما این ظرفیت را دارد که نشاط و ارتقای فرهنگی را ایجاد کند.

************************

 کاملاً بی ربط:
دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مُغانم ............ با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی


برگرفته شده از mkeivan.blog.ir


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۴
محمد امین احسن مقدم

هوالتواب

بازار تبلیغات داغه داغ است، خوب است شور باشد خوب است هیجان باشد.

اما این روزها می گذرد... آقایان بالا می روند، ما می مانیم و رفتارها و گفتارهایمان و خدای بالای سر !

کاندید ما خوب است چون فلانی بد است، چون فلانی سابقه نداشته است، چون فلانی رای 8 سال قبلش با ما فرق دارد... این یعنی تعصب؛

دفاع کنید از کاندیدتان اما پله نسازیم از له کردن دیگران.

کم اند کسانی که دین خود را به بهایش می فروشند، این روزها در ستادها، ارزان دین مان را از دست ندهیم.

*****************

کاملا با ربط: شما چه قدر برای امام زمان(عج)تبلیغات کرده اید.... !؟

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۰۸
محمد امین احسن مقدم

هو الوارث

داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.


ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۲
محمد امین احسن مقدم

Dieu est Sage,

Imam Khomeiny : un lion pendant la journée, un éveillé pendant la nuit

"Quelqu'un comme notre magnanime imam Khomeiny qui à lui seul, est entré dans l'arène, a réussi à unir tous les peuples et à lancer ce grand mouvement grâce à sa détermination, sa foi et sa confiance en Dieu. Il s'est appuyé plus que tout, sur la connaissance et la compréhension, le culte de Dieu et un enthousiasme qui jaillit du cœur et de l'âme. Jusqu'à la fin de sa vie, cette grande personnalité se réveillait au milieu de la nuit et pleurait en dépit de son âge et de sa faiblessephysique. Nous avons entendu de ses proches qui connaissaient son mode de vie, qu'il avait l'habitude de se réveiller au milieu de la nuit pour demander l'aide d'Allah, le Très-Haut. Il avait l'habitude de rester éveillé pendant la nuit pour prier et pendant la journée, il combattait comme un lion, les puissances mondiales et cherchait à résoudre les problèmes des peuples, à éveiller et renforcer leur détermination grâce à sa forte puissance spirituelle."

(Extrait de : Discours du Guide suprême aux gens de différents milieux sociaux, 15 mai 2013)

*******************

Totalement hors de propos:

Jamais silence d' erreur ne
Plus et être un meilleur juge...


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۹
محمد امین احسن مقدم

Hi world...!


We are the party of Ruhollah, We are going to stay Imam path


Here is IRAN, a country that is Progress with resistance, Not with compromise...


Viva Islam Viva Iran



*****************

Totally irrelevant: Wherever they were annoying me... I smiled...

They thought no pain...

They were deeper impact...

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۸
محمد امین احسن مقدم
هو الرفیق

از اصل اشتباه است ترک گناه به یکباره...

الناس حریص علی ما مُنع

*****************

کاملا بی ربط : تو چه می فهمی حال و روز کسی را که دیگر هیچ نگاهی نمی لرزاند دل اش را ؟


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۰
محمد امین احسن مقدم